Thursday, April 21, 2016

KENAPA ANDA HARUS MEMILIH POWERGOLD?, SIMPANAN UNTUK ANAK, Isu Jual Beli Emas Secara Online

KENAPA ANDA HARUS MEMILIH POWERGOLD?

1MODAL PERMULAAN RENDAH
Modal hanya serendah rm350

2. 3 KONSEP BERI KEUNTUNGAN
        SAVING
        TRADING
         NETWORKING

3 BELI EMAS HARGA KILANG
Setiap ahli layak beli emas tanpa had

4 JUAL BELI EMAS TANPA MODAL BESAR
Syarikat menyediakan ekatalog untuk TRADING http://agc139.com/product/productlisting

5 BONUS SEHINGGA 11 JENIS
Jana pendapatan dengan networking

6 SPREAD JUAL BELI TERBAIK
Syarikat beli balik dengan nilai tinggi

7 SEMINAR LATIHAN PERCUMA
SEMINAR kerap diadakan diseluruh negara

8 INSENTIF PELANCONGAN PERCUMA
Pelancongan percuma kepada stokis yang layak



KITA SEBENARNYA CUMA TUKAR DUIT KERTAS KEPADA YANG LEBIH BERNILAI IAITU EMAS

Lakukan Jihad ekonomi asset terpenting untuk masa hadapan kita.

SIMPANAN UNTUK ANAK



2015 (rm175/gm)
1 gram 1 bulan (rm175)
12gram 12bulan(rm2,100)
Selepas 5 tahun
2020 (jangkaan rm503/gram)
1 gram rm503 x 60 bulan
=rm31,800

Isu Jual Beli Emas Secara Online

Secara asasnya jual beli emas hendaklah secara on the spot sesuai dengan hadis nabi. Dengan kata lain Emas itu menjadi milik si pembelian sebaik sahaja pembayaran dilakukan. Islam Is the only Way of Life

Orang dulu-dulu apabila mereka mempunyai Wang hasil tanaman mereka akan membeli emas sebagai bekalan masa hadapan
Dulu RM 30.00/gram
2015 RM 180.00/gram
dijangka Rm500/gram menjelang 2020

ADA DUIT BELUM TENTU ADA EMAS, ADA EMAS SUDAH TENTU ADA DUIT

Emas, DUIT KERTAS, 7 Perkara Orang Kita Fobia Suruh Simpan Emas


Emas
.Kalis inflasi
.Keuntungan hanya 20%-40% lebih setahun
.Nilai semakin meningkat
.Di iktiraf diseluruh dunia
.Urusniaga oleh banyak pihak
.Tahan lama
.Masih bernilai walaupun terbakar

DUIT KERTAS
.Mudah inflasi
.Keuntungan hanya 4%-8% setahun
.Nilai semakin menyusut
.Diiktiraf di Malaysia sahaja
.Urusniaga melalui pihak bank sahaja
.Mudah rosak
.Tidak bernilai jika koyak / terbakar

CHANGE MONEY TO GOLD  THE REAL MONEY IS GOLD
NAK SAVING EMAS TAPI TAK NAK JADI AHLI ?
BEREEEEHHHH......

7 Perkara Orang Kita Fobia Suruh Simpan Emas
1.Takut kena zakat
2.Takut Rugi
3.Takut kena rompak
4.Takut kena tipu
5.Tak tahu nak jual balik Kat mana
6.Susah nak bahagi pada anak-anak bila meninggal dunia kelak
7.Takut duit makin berkurang

WANG KERTAS ADALAH WANG FIAT, MASA TERBAIK UNTUK MEMBELI EMAS, "SIMPAN ASET YANG MUDAH DICAIRKAN"

WANG KERTAS ADALAH WANG FIAT




Apabila semakin banyak Wang dicetak, nilai wang Fiat akan berkurangan & menyebabkan inflasi kuasa beli rakyat pula akan berkurangan. Satu Wang fiat tidak memungkinkan kita membeli barangan yang sama kita beli seperti 10 tahun yang lalu. Ini menjadikan nilai Wang kertas fiat hanya terletak pada barangan yang kita beli hari ini. Sebagai contoh 30 tahun yang lalu, seorang yang bergaji Rm1000 sebulan mampu memiliki kereta import berjenama & sebuah Banglo. Hari ini gaji sebanyak Rn20k belum TENTU menjanjikan kereta import dan banglo. Harga barangan menjadi terlalu tinggi iaitu meningkat berkali-kali ganda berbanding peningkatan dalam pendapatan. Orang sekarang bekerja Siang dan malam serta melakukan bermacam-macam jenis pekerjaan, tetapi masih berada di dalm keadaan kekurangan. Harga pada hakikatnya dimiliki oleh bank@institusi kewangan. Hampir semua orang hutang dengan bank @ institusi kewangan & pada vila-bila masa boleh jadi papa kedana kerana hutang itu. Malah hutang bank juga boleh diwarisi sehingga ke anak cucu. Pilihla simpanan terbaik! 

EMAS KALIS INFLASI !
Duit anda PIlihan Anda.

MASA TERBAIK UNTUK MEMBELI EMAS

Jika anda merancang untuk membeli emas pada ketika harga emas rendah sahaja, memungkinkan besar, anda tidak akan membeli nya sampai bila-bila
WAKTU yang terbaik untuk membeli emas, adalah sewaktu anda mempunyai duit
Bukannya sewaktu harga emas sedang murah! Sebab anda tidak akan tahu bilakah waktunya harga emas sedang benar-benar murah.
Dan emas, sudah pastinya tidak akan jadi murah...sebab ianya EMAS! Bukan besi.Jika anda merancang untuk membeli emas pada ketika harga emas rendah sahaja, memungkinkan besar, anda tidak akan membeli nya sampai bila-bila
WAKTU yang terbaik untuk membeli emas, adalah sewaktu anda mempunyai duit
Bukannya sewaktu harga emas sedang murah! Sebab anda tidak akan tahu bilakah waktunya harga emas sedang benar-benar murah.
Dan emas, sudah pastinya tidak akan jadi murah...sebab ianya EMAS! Bukan besi.

"SIMPAN ASET YANG MUDAH DICAIRKAN"




dan laku dimana-mana sahaja pada bila-bila masa - apalagi kalau tak bukan emas. Bayangkan anda simpan berlambak-lambak di bank, akhirnya bank ada masalah & wang anda dibekukan, dan pada masa itu pulak anda terdesak untuk mendapatkan WANG? Tak ke pening tu. Itulah gunanya menyimpan aset yang mudah dicairkan iaitu EMAS.

"Don't keep your money in the bank".
" Buy gold, keep the gold in the bank"
         -TUN M-

Nak atasi penyakit boros?
Simpanlah emas......
Boleh ke saya dapat harga ahli & bonus kalau tak jadi ahli?
Haaaa...yang ini TAK BOLEH sebab, awak tak mendaftar keahlian belum jadi dealer syarikat. Macamana syarikat nak bagi awak kelebihan-kelebihan itu.
JADI TOKEY EMAS TANPA PERLU BUKA KEDAI
Modal serendah Rm350.00 sahaja
MENJANA PENDAPATAN MELALUI EMAS BELI EMAS
 WAKTU ANDA ADA DUIT.JANGAN TUNGGU HARGA RENDAH....

TIPS-TIPS KEJAYAAN & KETENANGAN DAN LAIN PERKONGSIAN TENTANG EMAS

TIPS-TIPS KEJAYAAN & KETENANGAN




1 DINAR = RM800
25 DINAR.      HAJI.        20K
63 DINAR.     KERETA.    50K
165 DINAR.   RUMAH.     130K
38 DINAR.      KAHWIN.    30K
38 DINAR.    PENGAJIAN 30K

Jom kumpul Emas walau 1gram 1 bulan



Tahu tak kesemua safe deposit box disemua bank dipegang sudah habis ditempah...
SEK-SEK KITE LEBIH SUKA TUNGGU & LIHAT...TUNGGU la sampai berakar ha...ha...
Wang kertas bukanlah sebagai penyimpan terbaik, kerana nilainya yang lemah....
Selain pada kahwin, simpan emas untuk beli rumah / tanah. Jangan aim kereta. Rumah dan tanah makin lama harga menggila.

Dengan 1gram 1 bulan anda mampu melakukan ibadah korban setiap tahun menjelang Hari Raya Haji.
Dinar matawang sunnah



Ketulenan emas 999.9
Alhamdulillah
.Bestkan dapat emas sendiri
.Sendiri pegang
.Sendiri simpan
.Bank pun tak tahu awak simpan emas
.Kerajaan tak boleh kenakan cukai ke atas awak punyer emas!


Nilai duit kertas sentiasa susut dan pasti susut sebab ia boleh dicetak & ditambah bekalannya pada bila-bila masa. Tapi emas fizikal sangat terhad. Nilainya terletak pada berat dan ketulenan emas itu sendiri, bukan atas jaminan mana-mana kerajaan sebagaimana duit kertas.

BANK NEGARA DAH KEKURANGAN WANG SEKARANG NI, MACAMANA NAK SIMPAN WANG KERTAS LAGI KE, KITA SIMPAN ORANG AMBIK...

11 Sebab tak beli emas, TEKNIK MUDAH MENYIMPAN EMAS, Selamatkan Duit Simpanan kepada emas

11 Sebab tak beli emas

1)Saya duk fikiran harganya, kaji sana kaji sini (last-last tak beli pun)

2)Duk kaji pasal spread
Spread penting untuk pelabur, tak penting untuk mereka yang ADA ilmu fasal emas

3)Terfikir macamana nak jual balik
Emas laku dimana-mana, untung jual dekat dealer itu sendiri

4)Macamana nak buat untung
BanyK cara asalkan emas ada ditangan

5)Takut BNM serbu company saya join
Ini bukan skim, ini emas fizikal selagi pegang emas, apa nak takut?

6)Takut rugi sebab harga emas jatuh
Beli emas bukan untuk dijual, tetapi simpanan jangka panjang, terdesak sangat barula jual.

7)Saya tak tau kenapa orang kata emas itu adalah Wang
.kena tahu apa maksud wang yang sebenar, dulu-dulu orang guna apa sebagai emas. Wang kertas sekarang cuma ciptaan yahudi untuk menindas dan berkuasa.

8)Saya tidak faham sebab apa perlu simpan emas
Kaji sebab pasti just jumpa jawapannya.

9)Saya tak nak membazir
.Dulu harga emas rm30/gram sekarang dah cecah rm200/gram kat mana yang membazir tu?

10)Saya bimbang emas tu kena curi hilang dan sebagainya
Takkan takut sebab hilang/kena curi maka kita tidak beli emas?

11)Tak dapat pulangan bulanan, dividen & hibah
.Lebih suka join MLM terus, maklumlah duduk diam-diam dapat duit.
JOM SIMPAN EMAS
Selalu habiskan duit untuk benda yang tak berfaedah? Tukarkan lah Wang anda kepada emas sekarang!

TEKNIK MUDAH MENYIMPAN EMAS



.Ada duit lebih BELI EMAS
.Bila tiada duit PAJAK / JUAL EMAS
.Bila cukup duit TEBUS EMAS
ULANG...

Selamatkan Duit Simpanan kepada emas




Ramai yang buat simpanan tiap-tiap bulan, tapi duit simpanan selalu bocor. Nak simpan makan masa, sekalian bocor sekejap je. Itu antara penyakit bula simpan.
Tapi duit yang disimpan dalam bentuk emas lebih selamat dari kebocoran sebab EMAS ini ada MAGNET KEJAYAAN yang saya pun susah nak explain. Selalu pegang emas, rasa nak kumpul banyak lagi. Nila nak pakai duit rasa SAYANG nak jual. Kalau jual sekalipun biasanya dia akan cari balik duit untuk beli emas itu lagi. Tapi kalau simpan dalam bentuk tunai (akaun bank), otak asyik fikir nak belanja je. Selalu belanja, duit tu terus hangus..dan tak ada ganti dah...untuk pastikan duit itu bertahan, selamatkan simpanan anda kepada emas...TUKAR sahaja.

KENAPA PERLU JADI AHLI POWERGOLD? Emas Bukan Perhiasan Matlamat 1gram 1 bulan LEMAHNYA NILAI MATAWANG KERTAS

KENAPA PERLU JADI AHLI POWERGOLD?



Kepada yang nak SAVING EMAS tapi taknak jadi ahli.. Jom kita tengok berapa kita akan rugi
  .BEZA harga ahli & harga jualan rm20/pergram
. jika beli 1 gram setiap bulan sehingga 5 tahun
1 gram x 12 bulan x 5 tahun =60gm
60gm x rm20 = rm1200
Jika beli 5 gm setiap bulan sehingga 5 tahun
5gm x 12bulan x 5tahun=300gm
300gm x rm20 = rm6000
Kita rugi rm6000
Sedangkan join ahli hanya rm350/rm450/rm3800 (selalu seumur hidup)
Jom simpan emas serendah 0.5gram
Bagi sesiapa yang celik emas lebih baik jadikan emas sebagai hadiah daripada duk bagi hamper bagai tu...ye dak?
Yang main kutu sama rakan-rakan tu apa kata time fikiran cabut emas pulak. Ini dapat menggalakkan lagi keseronokan simpan emas..

Emas Bukan Perhiasan
Iaitu emas yang dimiliki bukan untuk tujuan Perhiasan samaada dalam bentuk matawang, jongkong tempa, barang kemas dan seumpamanya
Ia dikenakan zakat sebanyak 2.5% daripada jumlah yang dimiliki itu sama atau melebihi nisabnya iaitu 85gram. Ia tak sama dengan emas peehiasan wanita. Nisab emas yang tidak dipakai ialah sebanyak 85gm

Contoh :
Timbangan emas x harga semasa x 2.5% = jumlah zakat
100gm x rm144.38 = rm14,438x2.5% = RM 360.95
Janganlah jadikan zakat sebagai penghalang untuk membuat pelaburan / simpanan emas.Bukankah zakat itu suatu ibadah.

1) Cari pembekal emas yang paling murah dalam pasaran

2)Beli emas 1gram dan mula simpan. Jika mampu beli lebih

3)Jual beli emas dan bayar perbelanjaan anda dengan untung emas

4)Belajar ilmu emas, ajak keluarga dan sahabat kita untuk simpan emas.

Matlamat 1gram 1 bulan




2016.       - 12gram
                    Satu goldbar 10gram +
                     2 keping 1 gram
2017.       - 24gram
                    Satu goldbar 20gram +
                    4 keping goldbar 1 gram
2018.       - 36gram
                    Satu keping goldbar +
                    20gram + satu keping       gold bar 10gram + satu keping goldbar 5 gram + satu keping satu gram
2019.       - 48gram
                   2 keping goldbar            20gram + 1 keping goldbar 5 gram + 3 keping 1gram goldbar
2020.        -60gram
                   1 keping goldbar 50gm +          1 keping goldbar 10gram


Satu cara untuk melakukan kerja dengan hebat, cintai apa yang anda lakukan
Kenyataan lagi jelas dan nyata

LEMAHNYA NILAI MATAWANG KERTAS
Nilai matawang semakin menyusut kuasa membeli oleh ringgit Malaysia semakin berkurang 11.3% susut dalam masa 6 bulan sahaja mengapa ambil risiko simpan duit untuk simpanan jangka panjang? Lebih selamat ditukarkan ringgit kepada emas.Nilai emas semakin meningkat.
500gram = rm80k lebih
Dalam seketul tu ada nilai yang sangat mahal. Sama je dengan duit ASB kita dalam bank. Tapi kalau naik rm2.00/gram
Rm2.00 x 500gram = rm1000/untung wowww...

KELBIHAN POWERGOLD & MATLAMAT SYARIKAT


Kelebihan POWERGOLD
.Modal rendah
.Keahlian seumur hidup
.Pemilik emas fizikal 916/999
.Harga serendah dari kilang dengan upah murah
.Dapat ilmu emas secara percuma
.Layak terima agihan keuntungan syarikat
.Sistem tukarkan gram ke gram tanpa caj

MATLAMAT SYARIKAT
.Member kesedaran kepada semua golongan masyarakt mengkaji kepentingan simpan emas fizikal
.Member peluang kepada mereka yang ingin memiliki emas pada harga mampu milik bagi yang berpendapatan kecil
.Melahirkan masyarakt yang celik ilmu tentang emas
.Memberi ilmu emas secara sempurna
.Memberi peluang kepada mereka yang ingin mrngubah taraf hidup dan ekonomi keluarga.


JOM KUMPUL DINAR
Haji.                 =       15keping
Pendidikan.    =        30keping
Kecemasan.   =        30keping
Perubatan.      =        30keping
Persaraan.      =       150keping
Sila target nak kumpul berap dinar dalam setahun..

DUIT vs EMAS - APA ITU POWERGOLD?

Duit vs Emas
Duit mudah rosak, koyak dan hancur

Emas 
Apa jua bentuk tetap bernilai
Tak lapuk dek hujan, tak lekang dek panas. Tak karat walaupun terbenam kedasar lautan beribu tahun...
Kalian berniaga lah apa-apapun. Dimana-mana pun.
Di sepanjang perjalanannya
Dipersisirannya, waima
Di hujungnya....



SIMPANLAH EMAS SEBAGAI HARTA


POWERGOLD BUKAN PELABURAN
#kelebihan SIMPANAN EMAS sebagai salah satu cara menyimpan duit dari berbelanja ke arah perkara yang membazir kan.
POWERGOLD - kempen simpan Emas 1Gram 1Bulan
.Ketulenan emas 999.9/916 & dinar
.Mampu dimiliki dengan modal terendah
.Harga terendah dipasaran
.Kadar spread jual beli yang murah 8% sahaja
.Layak terima agihan keuntungan syarikat
.Boleh menjana pendapatan melalui keuntungan pada harga ahli & stockis.
"Capaikan Impian Sehingga Menjadi JUTAWAN EMAS"

TAKUT NAK MENCUBA
Takut keluarkan duit dan TUKAR pada emas fizikal. Selalu anggap nila duit dah jadi emas, tiada duit lagi...


BELI EMAS DAPAT EMAS DITANGAN
.Emas Kalis inflasi
.Mudah ditukar kepada Wang tunai
.Diiktiraf diserata dunia
.Aset yang mudah dibawa
.Nilai semakin meningkat



1 GRAM 1BULAN 1KELUARGA

RAHSIA EMAS DAN SEBABNYA...


3 RAHSIA EMAS




.Emas untung jika disimpan
.Emas untung jika digunakan
.Emas untung jika diniagakan

KENAPA EMAS???

Akan tiba suatu zaman dimana-mana tiada apapun yang bernilai dan boleh digunakan oleh umat manusia - Maka simpanlah Dinar dan Dirham (untuk digunakan)
Hadis rasulullah s.a.w
"Riawayat Imam Ahmad Ibnu Hanbal.
Emas bukan hanya untuk orang kaya. Tetapi emas boleh buat kita ada harga. 0.5gram atau 1gram sebulan sudah memadai kalau dapat banyak lagi baik.



GOLD IS MONEY EVERYTHING ELSE IS CREDIT
DIMANA UNTUNGNYA KALAU TAK JUAL EMAS???


Ramai orang tanya kalau beli emas tapi tak jual-jual, mana untungnya.Kita tanya orang tu balik...Kalau simpan duit banyak-banyak dalam bank itu, apa untungnya? Dapat dividen? Lebih baik kita simpan emas kalau untuk simpanan jangka panjang. Itulah jawapan kenapa "penyimpan emas" tak jual emas-emas mereka.Mereka jadikan emas sebagai salah satu bentuk SIMPANAN jangka panjang

Monday, April 18, 2016

BILA INFLASI, ORANG YANG PALING MISKIN IALAH MEREKA YAG TIADA SIMPANAN EMAS


Kenapa emas?

1. Lihat hyperinflasi di Zimbabwe, 100 Billion Zimbabwe Dollar hanya mampu beli 3 biji telur ayam shj! Kesiannya.. Duit nilai besar tapi tak ada harga! Inilah kesan yang disebabkan oleh INFLASI. Kita kehilangan kuasa beli. Nilai mata wang semakin besar tetapi nilainya menyusut. Maka, emas adalah kalis inflasi yang baik kerana harganya tidak berdasarkan spekulasi matawang.

2. Emas merupakan salah satu komoditi bernilai yang diiktiraf di seluruh pelusuk dunia. Tidak seperti matawang yang hanya bernilai digunapakai dalam sesuatu era dan di sesebuah negara. (yang mungkin kurang atau meningkat) bila ditukar kepada matawang di negara lain.

3. Wang yang kita miliki 10 tahun dahulu walaupun kecil nilainya sebenarnya lebih berharga daripada sekarang. Sebagai contoh, jika kita ada RM50 pada 10 tahun yang lalu, nilai kuasa belinya jauh lebih besar jika nak dibandingkan dengan RM100 pada hari ini. Sebab apa? Sebab harga keperluan barangan dan perkhidmatan dah naik berganda. Jadi bagaimana nak atasi masalah ini? Jawabnya sudah tentulah dengan emas. Emas adalah penyimpan nilai yang baik kerana nilainya sentiasa meningkat.

4. Kenapa kertas yang tidak tahan lasak dan mudah rosak ini dijadikan medium pertukaran? Kertas yang sama kita gunakan untuk mengelap hingus dan kemudian dikitar semula. Inilah benda yang menjadi kegilaan kita hari ini. Uniknya emas tidak seperti matawang yang dikeluarkan oleh setiap negara, ianya diterima dan diiktiraf sebagai sesuatu yang berharga dan bernilai oleh semua orang di seluruh pelusuk dunia walaupun emas tadi dihancurkan menjadi seperti pasir ia tetap bernilai dan diterima.

5. Cuba anda pegang dan perhatikan not tunai RM50, adakah kertas itu berbaloi dengan nilai muka yang tercetak di atasnya? Sudah tentu tidak!! Kertas itu sekadar menunjukkan nilai wang yang disandarkan ke atasnya. Tahukah anda bahawa ekonomi dunia ketika ini dikuasai oleh Amerika Syarikat? Mereka mencetak lebih banyak wang sesuka hati tanpa apa-apa sandaran setiap kali berdepan dengan masalah dalam ekonomi negara mereka dan untuk membiayai kos setiap kali melancarkan peperangan ke atas negara yang mereka punyai agenda dan kepentingan politik. Saya mahu pembaca semua sedar bahawa era menyimpan wang untuk masa depan bukan lagi satu tindakan bijak, bahkan ianya sesuatu yang merugikan. Ini kerana nilai mata wang kita hari ini semakin jatuh dan akan terus jatuh pada masa depan.

6. Emas bernilai sejak beribu-ribu tahun dulu lagi. Banyak ayat dalam al-Quran dan hadis Nabi SAW menriwayatkan tentang emas. Cuba lihat cerita lanun harta karun mesti dalam bentuk emas bukannya dalam bentuk duit kertas. Kalau ada duit pun ianya dalam bentuk syiling emas!

7. Katakan anda menyimpan wang kertas bernilai RM1000 di bawah bantal. 10 tahun akan datang, adakah nilai RM1000 tersebut boleh beli barangan yang sama seperti sekarang? Jawapannya, sudah pasti tidak boleh. Nilai wang kertas RM1000 itu akan menyusut akibat inflasi. Betul tak?

Sekadar berkongsi fakta mengapa bekas pemimpin Libya (Muammar Gaddafi) dibunuh adalah kerana suara lantang beliau bertegas supaya US membayar minyak Libya dengan emas dan bukan dollar US. Mana mungkin 'emas hitam' dibayar dengan kertas yang boleh dicetak sesuka hati dan makin susut nilainya. Petroleum punyalah susah nak digali tapi hanya ditukarganti dengan kertas yang mudah dicetak. Lainlah tukar dengan emas kan? Donald Trump sekarang mula menerima pembelian urusan jual beli hartanah milik beliau menggunakan emas. Harap-harap tiadalah apa-apa yang berlaku pada beliau secara terancang.

Saya juga ingin berkongi kepada anda sebahagian teks ucapan oleh Sheikh Imran Hossein :

"Dan kemudian Dajjal pergi ke satu hari yang seperti sebulan di mana Amerika Syarikat menggantikan Britain sebagai negara pemerintah dunia ini." "Dan US Dollar menjadi mata wang antarabangsa"

"Dan sekarang, Amerika Syarikat sedang menyerahkan kekuasaannya kepada Jurusalem (Israel) sebagai negara pemerintah dunia. Dan apa pula mata wang antarabangsa lepas ini?"

"Jawapannya? US Dollar akan diserang, dan ia akan tumpas dan membawa bersamanya ke semua duit kertas di dunia. Kamu tidak akan melihat apa-apa duit kertas selepas itu. Jadi, apakah wang yang seterusnya?? Apakah wang baru yang Israel akan guna untuk memperhambakan manusia?"

"Cara sama yang digunakan oleh Amerika Syarikat dengan US Dollar mereka. Jawapannya?? Israel akan gunakan duit halimunan, kamu tak boleh melihatnya, duit yang tiada bentuk fizikal, kamu tidak boleh menyentuhnya.. Ia akan jadi duit elektronik"

"Dan perkara yang paling pelik dan bahaya tentang duit elektronik ini ialah ia di kawal oleh sistem perbankan di seluruh dunia, dan Yahudi mengawal semua sistem perbankan. Inilah kebenarannya!"

Kita sudahpun guna duit elektronik kerana kebanyakan kita tidak pernah menyentuh pendapatkan kita. Kita ikut sahaja pergerakan nombor digital (kad kredit, online banking). Tidak seperti dulu, mata wang hari ini tidak menggunakan emas atau perak, Ia di asaskankan atas bunga (riba) dan ilusi nilai di dalam minda anda.
Kenapa melabur emas?

Kesimpulannya, emas adalah wang yang sebenarnya. Sejarah telah membuktikan bahawa emas adalah wang yang terunggul dan tiada bandingannya. Dulu.. kini dan selamanya. Wang kertas mempunyai kelemahan yang sangat besar kerana tidak mempunyai nilai intrinsik yang tersendiri. Ia gagal menyimpan nilai untuk jangkamasa panjang dan akan merugikan penyimpannya. Musuh utama wang kertas ialah inflasi yang menghakis nilai wang kertas ini. Emas adalah alat yang sangat baik untuk 'Wealth Protection' (Pelinding Kekayaan). Alhamdulillah saya telah mula membeli dan menyimpan emas sejak kebelakangan ini. Saya membeli emas di Powergold kerana sokongan dan khidmat nasihat stokis mereka adalah yang terbaik di samping kualiti emas mereka adalah 999.9 yang terbaik untuk pelaburan. Anda boleh PM atau hubungi saya (01117974543 & 0199200283) jika ada sebarang pertanyaan.

JOM SIMPAN EMAS SEKARANG
EMAS TIDAK MEMBUATKAN ANDA KAYA SERTA-MERTA
TETAPI DENGAN EMAS AT LEAST KITA ADA HARTA

SEBAB-SEBAB KENAIKAN HARGA EMAS



Mybe ada diantara anda smua penat keletihan dan bersantai2.. sy share kan sebab kenaikan harga emas..

Kenaikan Inflasi

Setiap negara mempunyai prediksi akan tingkat inflasinya, sebelum menentukan sebuah kebijakan ekonomi. Prediksi tersebut merupakan acuan untuk menetapkan tingkat suku bunga, dan lainnya.

Tapi jika inflasi melebihi prediksi, kabar baiknya: harga emas melonjak tinggi. Dan disetiap kondisi ekonomi tidak menentu, emas ibarat mata air di gurun sahara yang diburu orang.

Naiknya Permintaan Emas

Salah satu yang menyebabkan naiknya permintaan emas adalah karena kelangkaannya. Naiknya permintaan emas yang tidak diikuti oleh jumlah pasokannya mengakibatkan harga emas otomatis mengalami kenanikan.

Beberapa negara seperti India dan Cina merupakan kedua negara yang memilih lebih baik menghabiskan uang mereka untuk berinvestasi emas.


Kondisi Politik Dunia

Disaat terjadi ketidakpastian ekonomi, seperti yang dulu dan sampai sekarang masih terjadi, konflik antara pasukan sekutu Amerika dengan Irak, membawa ketegangan dalam dunia politik memanas.

Guna menghindari kerugian, banyak investor yang menarik investasinya dalam bursa saham, forex, dan obligasi. Yang kemudian mereka beralih ke invesatsi yang lebih aman, yaitu emas. Dari sini permintaan emas mengalami kenaikan.

Terjadinya Kepanikan Finansial

Tentu anda masih ingat krisis moneter yang menimpa Indonesia pada tahun 1998 dan tahun 2008 yang mengakibatkan kepanikan finansial.

Kepanikan finasial itu membuat masyarakat resah akan sarana investasi mereka, yang seketika dapat anjlok. Namun kepanikan finansial justru membuat emas membumbung tinggi, permintaan emas yang tinggi membuat harga emas jauh di awang-awang.

Jom jadi ahli
WhatsApp 01117972983

DINAR EMAS SEBAGAI MAHAR?

DINAR EMAS SEBAGAI MAHAR?


Mahar berasal daripada perkataan Arab. Di dalam al-Quran istilah mahar disebut dengan al-sadaq, al-saduqah, al-nihlah, al-ajr, al-faridah dan al-‘aqd. Menurut istilah syara’ mahar ialah suatu pemberian yang wajib diberikan oleh suami kepada isteri dengan sebab pernikahan.
sumber – Islam.gov.my


Pemberian mahar oleh suami kepada si isteri melambangkan kesungguhan suami terhadap isteri, juga melambangkan kasih sayang dan kesediaan suami hidup bersama isteri serta sanggup berkorban demi kesejahteraan rumah tangga dan keluarga.


Penggunaan dinar dan dirham sebagai mas kahwin dan hantaran kahwin di Malaysia masih tidak meluas tetapi yang pasti sudah ada individu yang menyebarkan dahwah Islam dalam akad nikah dengan menggunakan dinar emas sebagai mas kahwin. Walaupun mereka tidak mampu berdiri dihadapan orang ramai untuk menyebarkan Islam, tetapi mereka ada cara tersendiri untuk berdakwah.
Salah seorang artis popular yang menggunakan dinar emas sebagai mas kahwin ialah M.Nasir ketika berkahwin dengan Marlia Musa. 13 keping dinar emas bernilai RM2,000 menjadi bukti penyatuan kedua-dua mereka. Menurut M.Nasir, dia memilih dinar emas kerana “ingin kembali kepada tradisi islam”. Jika dihitung kembali,13 keping dinar emas masa kini RM10,400++..



Kita andaikan 1 keping Dinar Emas RM800. Bermakna untuk 13 keping dinar emas yang digunakan oleh M.Nasir dengan nilai RM2,000.00 SUDAH MENINGKAT NAIKmenjadikan NILAINYA ADALAH RM10,400.00


Sekarang ini pula tren tersebut mula diminati dan diikuti oleh seorang lagi artis terkenal iaitu Irma Hasmie yang juga mengunakan DINAR EMASsebagai MAS KAHWIN beliau.


Sekarang ini pun kita dah sedia maklum, setiap tahun, nilai mahar (mas kahwin) sentiasa meningkat..selari denganSUSUTNYA NILAI WANG KERTAS. Kalau zaman orang tua kita dahulu, duit hantaran dalam RM1000++. 

Tapi zaman kita sekarang ini,wang hantaran RM1,000, orang sekeliling sudah tidak hairan lagi. Apa yang menjadi kebiasaan sekarang ini, nilai duit hantaran BERGANTUNG KEPADA LULUSAN PELAJARAN bakal isteri. 


Diploma sekarang pun kurang-kurang paling rendah nilainya adalah RM10,000.00, itu belum yang berkelulusan Ijazah Sarjana Muda dan yang atas-atas lagi.


Jikalau kita SIMPAN WANG KERTAS untuk kahwin, mungkin masa kita dah mula bekerja, baru boleh mula menyimpan. Nilai duit hantaran pada masa sekarang ni, RM10,000.00 (tahun 2012). Dan kita dah simpan RM10,000.00 untuk berkahwin 5 tahun lagi (tahun 2016).



Contoh 1:
Mungkin pada masa 5 tahun akan datang.
Nilai mas kahwin dah naik ke RM15,000.00 atau lebih...
Jadi seperti tidak berbaloi simpanan kita itu.
Kita terpaksa menyimpan tambahan sebanyak RM5,000.00 jika pada masa tu, keluarga mertua meminta RM15,000.00 sebagai wang hantaran.


Contoh 2.
Seperti mana yang kita sedia maklum,
kenaikan harga emas dalam anggaran 25-60% setahun.
Cuba kita bayangkan dalam masa 5 tahun. (5 tahun x 25% = 125%).
Banyak kan kenaikan harga emas??? Dalam masa 1 tahun kita boleh simpan 12 dinar emas dengan anggaran harga belian sekeping sekarang ini RM800.00...


Tahun 2012    : RM800.00 x 12 dinar emas = RM9,600.00

Tahun 2013    : RM9,600.00 x 25% = RM2,400.00 + RM9,600.00 = RM12,000.00

Tahun 2014    : RM12,000.00 x 25% = RM3,000.00 + RM12,000.00 =  RM15,000.00

Tahun 2015    : RM15,000.00 x 25% = RM3,750.00 + RM15,000.00 = RM18,750.00

Tahun 2016    : RM18,750.00 x 25% = RM4,687.50 + RM18,750.00 = RM23,437.50



CUBA ANDA SEMUA BAYANGKAN?????

Dengan simpanan dinar pada tahun 2012 sebanyak 12 keping dengan harga RM9,600.00 Nilai dinar kita pada masa 2016 akan datang adalah bernilai RM23,437.50
Jadi,cuba kita fikirkan sejenak mengenai KELEBIHAN MENGGUNAKAN DINAR EMAS SEBAGAI MAHAR!!
Maka,memang BENAR sunnah rasulullah S.A.W menyeru kita menggunakan DINAR EMAS sebagai MAHAR kerana NILAINYA TIDAK AKAN PERNAH MEROSOT!!!

Credit Artikel #Kuasaemaskini.blogspot.com
fauziatiwahab.blogspot.com




DINAR EMAS SEBAGAI HANTARAN KAHWIN?.



Ramai lagi bujang2 kat luar sana dalam perancangan nak kahwin.

So boleh mula memikirkan untuk menyimpan duit buat hantaran.

Berapa nak simpan...???

Simpan je sebulan 2 suku dinar.

2 bulan dah 1 dinar.

Dinar tu plak,ajar bakal isteri nanti untuk simpan tuk betul2 waktu kecemasan..contohnya nak guna duit tuk pembedahan anak,anak nak sambung blaja luar negara dan sebagainya.

Kalau boleh simpan dalam bentuk emas..wang kertas?..owh..bad bad bad...if inflasi,wang kertas macam tak bernilai dah..

So...jom jadikan dinar sebagai hantaran.

Hubungi YODIN di 0119-9200283..
0111-7972983




JOM SIMPAN 1 SUKU DINAR 1 BULAN


JOM SIMPAN 1 SUKU DINAR 1 BULAN
Saya nak ajak rakan-rakan menyimpan 1 suku DINAR sebulan macam saya.
Kenapa Perlu Simpan 1 Suku DINAR Sebulan yea?
APA KELEBIHAN SUKU DINAR?
1- Range Harga untuk 1 keping suku dinar (2016) antara RM180-rm250.
Masih lagi dalam range MAMPU MILIK, betul tak…
kalau saya yang baru kerja ni hanya 10% jea dari gaji, KALAU korang YANG DAH 10 TAHUN KERJA MAYBE DALAM 5% JE DARI GAJI,
TAPI KADAR KEUNTUNGAN SIMPAN EMAS 20% SETAHUN TAU…lagi besar dari dividen asb dan tabung haji YOU…
2- 4 keping SUKU DINAR = 1 Dinar. 1 Dinar = Seekor kambing.
(Boleh buat Akikah Anak dan untuk KORBAN PADA HARI RAYA Aidiladha dah)


3- Bila dah cukup 16 Dinar sudah cukup untuk kos mengerjakan IBADAH HAJI di MEKAH.
16 dinar x 4 suku dinar (1 suku dinar/sebulan) = 64 bulan.
Bersamaan dengan 5 TAHUN 1 bulan.
Kalau sekarang umur 29, umur 35 dah boleh merancang dan tempeh untuk buat haji.
Kalau nak tunggu setiap bulan simpan di tabung haji, ASYIK GATAL je tangan nak korek.
Kalau SIMPAN emas….SAYANGGGNYEEEEEEEEERRRRR NAk JUALLLL… Betul Tak?


4- Jangan FIKIR DUIT PENCEN dah cukup untuk tampung BELANJA bila dah pencen nanti..TAK CUKUPPPPP… Banyak dah kes, warga pencen join skim cepat kaya untuk dapat duit MUDAH..
Ye la, mana tak nya, NAK KERJA DAH TAK LARAT, nak harap pencen macam tak cukup, nak harap anak-anak bagi belum tentu, tak pun nanti malu kat menantu.
Jadi rakan-rakan, dengan suku dinar inilah rakan-rakan boleh guna untuk Downpayment beli rumah kos rendah dan buat sewa.
Hari tua nanti dok kutip duit sewa jea. (20% duit sewa beli lagi suku dinar- buat wasiat kat anak-anak)
5- Sebagai pelan SIMPANAN PENDIDIKAN anak-anak. Maybe suatu MASA nanti Biasiswa dan PTPTN dah mansuh. MANA KITA NAK TAHU. Kalau dulu orang petronas dan MAS yakin jea boleh kerja sampai pencen, tup-tup beramai2 kena diberhentikan kerja.
Nowadays ANYTHING CAN HAPPEN.
Kalau kita dengar PTPTN pun dah mula meminjam dengan KWSP dan TABUNG HAJI untuk menampung pinjaman. Jadi tak mustahil dengan PENTADBIRAN BARU PTPTN akan dihapuskan nanti…. JAdi anak-anak kita yang terkesan.. KAlau kita ada EMAS, Harga emas sentiasa meningkat saban tahun. JADI ada la untuk anak-anak sambung belajar.


6- BOLEH TUKAR KE BARANG KEMAS AWAK TAU….seronok dengan powergold, beli suku dinar tiap2 bulan, hujung tahun tukar dengan gelang emas baru dengan kaedah GRAM KEPADA GRAM…
NAik tahun baru…”wah, cikgu…. gelang emas baru tiap-tiap tahun yea”…
”ala, hasil menyimpan sikit-sikit tiap2 bulan la awak,dapat la merasa pakai barang kemas”…
LEBIH BAIK SIMPAN TIAP2 BULAN SIKIT2 dari JOIN beli EMAS ANSURAN…RIBAAAAA>>>(tanya ustaz tak caya)…
HARAM Hukumnya beli emas dengan ANSURAN..yang membelipun dapat dosa,yang menjual apatah lagi, yang tahu dan tak nasihat sama-sama boleh share dosa.
Banyak kat sekolah-sekolah ni ada agen jual emas ANSURAN…RIBA cikgu-cikgu…kalau cikgu-cikgu tak tau takpe..ni saya dah beritahu…
MACAM MANA PULA DENGAN KUTU EMAS…sesetengah ustaz kata hukum harus..Harus bila mana pemain kutu tidak diwajibkan ambik emas dengan ibu kutu, boleh jea ambik duit kalau tak nak emas, tapi dah JADI RIBA (HARAM) bila wajib ambik emas….(tidak adil bagi giliran orang yang bila masa harga emas naik melambung tinggi dan dia dapat sikit jea gram emas-walaupun masing2 dalam pemain kutu emas REDHO akan nasibnya…Zalim pada pemain kutu emas)-
JANGAN JADIKAN KITA ORANG YANG DIZALIMI…BELI SIKIT2..
7- Banyak lagi saya NAK SHARE supaya rakan-rakan Nampak akan kelebihan dan kepentingan simpan EMAS ni.
8- Saya TIDAK MENJALANKAN SKIM CEPAT KAYA. Saya adalah Stokist SAH Powergold dan focus sy adalah menggalakkan rakan-rakan diluar sana untuk mula menyimpan emas dan mempunyai harta supaya rakan-rakan sentiasa HAPPY tengok emas2 korang
9- Oleh kerana banyak lagi saya nak SHARING dengan rakan-rakan cikgu di luar sana, sudi lah kiranya korang bersama saya untuk kita sama-sama mengukuhkan Ekonomi RUMAH TANGGA dengan menyimpan suku dinar…

FOR ANY INQUIRY AND weCHAT ID : goldtraderjujur (+6019-9200283) & (+601-117972983)
FOR ANY INQUIRY AND weCHAT ID : goldtraderjujur (+6019-9200283) (+601-117972983)
FOR ANY INQUIRY AND weCHAT ID : goldtraderjujur (+6019-9200283) (+601-117972983)
PLEASE DO CALL, TELEGRAM, & WHATSAPP

Ilmu emas





Emas tidak blh dicipta dan dimanipulasi....
Tiada seorang saintis pun yg berjaya mencipta emas..emas adlh anugerah Allah swt yg tdk blh dimanipulasi.
Disebabkan itu emas tdk blh dicetak sesuka hati dan sukar didapati...sbb itulah EMAS berharga
Jom bermula dgn simpanan emas
1gram1 bulan👭👭👫
#Powergold

Apa tu goldbar?



Goldbar adalah jongkong emas yang dihasilkan dalam saiz berat yang lebih kecil, ketulenan goldbar keluaran Powergold adalah 999.9
Kenapa perlu simpan goldbar?
Spread jual beli goldbar lebih kecil dari barang kemas, kebiasaan spread goldbar 10-15% manakala susut nilai barang kemas 20-25% dari harga semasa, ini bermakna simpan goldbar lebih untung dari simpan barang kemas. Maksud spread adalah kadar perbezaan harga jual beli emas, dari perbezaan harga jual beli itulah syarikat emas membuat keuntungan sama seperti money changer yang membuat pertukaran matawang
Kenapa perlu simpan emas sekecil 1 gram ?

1) Kita tak perlu kumpul duit berbulan-bulan lamanya untuk dapatkan berat yang lebih dan saiz yang lebih besar. Ramai antara kita termasuk saya bukan ada duit yang banyak untuk dapatkan emas seperti begitu berat dan besar sekali gus. Mesti nak kena kumpul duit dulu. Jadi, sekarang kita tak perlu tertunggu-tunggu lagi untuk membelinya. Pendapatan tetap yang kita dapat setiap bulan tu bolehla kita tukarkan dengan emas serta merta, bukankah begitu tuan-tuan & puan-puan

2) Mudah dan mampu dimiliki, ramai yang membuat simpanan wang untuk membeli emas yang lebih berat, tahukah anda dalam tempoh menunggu itu anda kerugian kerana harga emas sentiasa naik dari masa ke semasa. Kita akan terlepas untuk dapatkan harga rendah untuk setiap gram emas . Senang cerita, cukuplah sekadar memiliki emas dengan berat yang kecil dengan harga murah daripada nak tunggu duit cukup untuk beli emas yang lebih berat dan besar.

3) Kita boleh istiqomah setiap bulan menyimpan emas biarpun dengan jumlah berat yang kecil. Sebab kita tidak perlu modal yang banyak. Simpan sikit-sikit,lama-lama jadi membukit juga. jadi mulakah hari ini dan jadikan sebagai simpanan bulanan


EMAS, MAHASISWA & PTPTN

Alhamdulillah.. Selesai segala urusan hari ini. Seharian dari tengah hari sampai malam berkampung di UTC JB atas urusan PTPTN & passport. Lain macam bila dapat tahu nama dah disenaraihitamkan. Fuhh. Hihi.





.
Kepada mahasiswa/i yang guna pinjaman PTPTN. Manfaatkan la duit tu baik². Masa guna memang tak ingat dunia. Masa bayar baru la terfikir macam mana dulu bazirkan duit tu buat macam.
.
Tetiba terfikir kalau dulu setiap semester aku simpan emas 1 gram. Habis belajar dah 8 gram. Dan nilai nya dalam 4 tahun mesti dah meningkat banyakkan kalau dah setahun meningkat 20%.. (Hanya mampu berangan sebab masa dah berlalu.hahaha)



.
Barang yang lepas jangan dikenang. Kenang daku dalam doamu. 😂
.
Jom mula simpanan emas mulai sekarang! Jangan bazirkan lagi duit penajaan/biasiswa/pinjaman anda dengan buat benda tak berfaedah. Lepas belajar nanti baru korang tau macam mana susah cari duit. Sementara masih berduit, anda mampu mengubahnya! 😉


.
Hasil nukilan Farhan AZhari, Stokis Power Gold
210316 : 2220

#FarhanAzhariJualEmasMurah 



.
Untuk info lanjut whatsApp 01117972983
Boleh follow instagram saya @yodingoldvision😘

PRODUK KECANTIKAN DAN KESIHATAN POWERGOLD

POWERGOLD I-QUE MEMOREE POWERGOLD BEAUTY & HEALTH JUICE POWERGOLD CHOCOLATE POWERGOLD SHIFFA OIL POWERGOLD...