Tuesday, June 7, 2016

GUNA EMAS BAYAR INSTALLMENT KERETA, MISI ANDA MENYIMPAN EMAS, NAK MULA DARI MANA

EMAS DIGUNAKAN UNTUK MEMBAYAR INSTALLMENT KERETA..BOLEH KE???


Kali ini kami PowerGold akan berkongsi teknik yang semua orang boleh buat apabila emas ada di dalam tangan dimana "emas kertas" tak boleh buat. Dengan teknik ini juga diharap dapat membuka minda anda terhadap emas pelaburan.

Contoh: Encik Mirul baru mendapat bonus lebih kurang RM3500. Beliau mengatakan apa nak dilakukan dengan duit ini sebab kalau pegang konpem habis. Jadi, bagaimana nak jadikan ia nilai tambah? Kami pun cadangkan supaya dia membeli emas dan jadikan nilai tambah kepada beliau. Bagaimana? Itu soalan yang ditujukan oleh beliau..Kami pun jawab..Encik ada kereta kan..Jadi, gunakanlah untuk bayar kereta.
Ok, disini kami akan terangkan bagaimana ye...Caranya:
Katakanlah anda mengambil kereta yang installment bulannya RM400 selama 9 tahun. Maka, jika 6 bulan anda perlu membayar sebanyak RM2400. Pengiraan adalah seperti berikut :
RM400 x 6bulan=RM2400
Step 1
Anda beli Goldbar 20 gram dengan nilai RM3350  kemudian anda pajakan di Ar-Rahnu dan mendapat cash sebanyak 70% daripada nilai emas anda. Katakan anda pajak di Ar-Rahnu Express dengan nilai RM178/gram. Pengiraannya adalah seperti berikut :
20gram x RM178 = RM3560
RM3560 x 70% = RM2492 (dapat cash)

Step 2
Setelah anda mendapat cash sebanyak RM2492 tadi, kemudian bayar kereta selama 6 bulan "lungsum" terus. Kemudian, daripada gaji anda yang patut tiap-tiap bulan bayar RM400 kereta tadi, anda ubah kepada bayar pajakan tadi.

Jadi, setiap bulan anda bayar untuk tebus emas anda dan selepas 6 bulan anda kena keluarkan emas daripada pajakan dan dalam masa yang sama anda dapat membayar kereta anda. Kesimpulannya setiap 6 bulan anda tebus emas anda dan ulang balik sehingga kereta anda habis bayar. Anda akan dapat tambah nilai disitu.
Nampak macam "Baik bayar kereta macam biasa tiap-tiap bulan je, lagi senang..tak payah nak pajak." Tapi, selepas 9 tahun anda hanya dapat kereta jelah. Bayar tetap sama.
Berbanding jika anda lakukan begini selepas 9 tahun anda akan dapat kereta dengan emas 20 gram. Bayangkan  kenaikan emas worst case 20% setahun dan selepas 9 tahun emas 20 gram anda tadi telah menjadi RM17,285.00.

Wah3..Jadi, daripada anda hanya mendapat kereta je baik anda dapatkan emas sekali..Kereta + emas..Memang menarik tapi kena buat baru tahu hasilnya.
Jadi, apa tindakan anda??Segeralah tempah emas fizikal dan perak fizikal sekarang sebelum terlambat.
"To save your family, buy gold"
"To help our nation, keep gold"
"To follow your religion, use gold"
Apakah MISI anda menyimpan emas?


✅ bebas hutang piutang ðŸ’¶
✅ beli barangan lain secara cash ðŸ’°
✅ aset dapat emas pun dapat ðŸŽ
✅ kalau dulu penerima zakat tp skg pemberi zakat ðŸ™Œ
✅ untuk menjana pendapatan ðŸ’¶ðŸ’°ðŸ’¶ðŸ’°
✅ pergi haji n umrah ✈
✅ dapat menaikkn taraf hidup ðŸ‘ 
✅ diwarisi pada keturunan ðŸ‘´ðŸ‘µðŸ‘ªðŸ‘¶ðŸ‘¬ðŸ‘­
✅ selamatkan RM kita ðŸ’¸
✅ simpanan ketika kecemasan ðŸš‘
✅ dapat bantu org lain.tangan yg memberi lebih baik dari tgn yg menerima👊
Dan hanya anda yg tahu apa tujuan anda menyimpan emas? Kenapa perlu duit mencukupi sekiranya kita tau duit x pernah x habis kalau berada di tangan kita?
Jadi apa salahnya berkorban sedikit dari simpanan kita utk membeli emas.
Cuba la dulu. Dari dok tggu duit cukup baru nk beli mmg bai bai la👋👋👋
Peningkatan hrga emas x pernah tggu kita. Anda beli atau x hrga still akn semakin naik.
Katakan TERBAIK pd mereka yg mengambil lgkah bijak ini.
💎💎
NAK MULA DARI MANA?
"Saya ni x pandai nak niaga emas ni cuba bagi tau mai sat kaedah nya lagu mana"...
Ok stepnya mcm ni:
1. Jadi Ahli Powergold (Agen/Stokis)

2. Beli emas utk diri sendiri dulu. Nak cerita kpd org, nak kempen org beli emas. Biar kita dulu mulakan ðŸ˜ƒðŸ‘

3. Sembangla dgn keluarga, anak beranak, kawan², jiran² tanya dia ada x simpanan duit dlm bank @ dlm tabung buluh @ bawah tilam yg x pakai.. ðŸ˜

4. Habaq dia duit simpanan tu lama² nilai dia makin susut ditelan inflasi. Walau bertambah dividen ke faedah ke bunga ke riba ke. Hakikatnya nilai yg susut x sama dgn yg kita dapat akhirnya. ðŸ˜°

5. Dari rugi dimamah inflasi gitu je lebih baik tukar jadikan emas. Simpan emas fizikal. Emas ni walaupun ada ketika harganya turun naik tapi utk jangka masa panjang harganya makin meningkat ðŸ“ˆ

6. Tak pernah dlm sejarah org yg simpan emas fizikal ni rugi. No! ðŸ™…. Terdesak boleh pajak. Lepas tu tebus balik.

7. Jangan beli emas dgn duit beli ikan Mek oiii Awang oiii! Guna duit yg x pakai je.

8. Nak beli murah molek la beli dgn Powergold. HARGA MURAH, SPREAD RENDAH, KOS UPAH BRG KEMAS pun SANGAT RENDAH !😱

9. Nak lagi murah jadi ler Ahli Powergold. Banyak benefit & bonus² menanti. Itu adalah reward dari company ðŸ˜ðŸ‘. Eh.. Salah ke Boss kasi reward?😋
Anda takkan dpt 1kg tanpa 1gram yg pertamam
Jom Menjadi Sebahagian Daripada Keluarga Besar Kami🙋🙋
1gram 1 bulan 1 keluarga

No comments:

Post a Comment

PRODUK KECANTIKAN DAN KESIHATAN POWERGOLD

POWERGOLD I-QUE MEMOREE POWERGOLD BEAUTY & HEALTH JUICE POWERGOLD CHOCOLATE POWERGOLD SHIFFA OIL POWERGOLD...